Tuesday 21 March 2017

Taman Tema Popular di Neger Pahang

Pahang merupakan negeri yang sangat membangun dengan adanya tempat tempat menarik terdapat di dalam negeri tersebut. Tahukah anda bahawa Pahang juga mempunyai taman tema hiburan keluarga yang menarik dan sering disebut-sebut oleh masyarakat?

Bukit Gambang Resort City

Lokasi Bukit Gambang terletak kira-kira 40 minit dari bandar Kuantan dan resort. Di sini, ditempatkan beberapa tarikan untuk pengunjung seperti taman tema air, zoo mini, night safari dan ATV di dalam hutan. Sejak awal kewujudan resort dan Gambang Water Park ini, destinasi pelancongan ini menjadi buah bicara masyarakat setempat.

Image result for bukit gambang resort city
Bukit Gambang Resort City


Genting Highland

Tempat ini terkenal dengan taman tema kering dan basah yang besar dan menawarkan berjenis-jenis permainan yang semestinya membuatkan jantung berdegup laju. Sama ada untuk orang dewasa mahupun kana-kanak, semua jenis permainan yang disediakan adalah sesuai untuk peringkat umur masing-masing.

Image result for genting highland entrance
Genting Highland


Kuantan Mini Zoo

Mini Zoo ini terletak di Taman Teruntum dan hanya beberapa minit sahaja dari bandar Kuantan. Mini Zoo ini menempatkan beberapa haiwan terpelihara seperti burung unta, kura-kura gergasi, kancil, burung merak, buaya dan sebagainya. Zoo ini menarik kerana zoo ini merupakan satu satunya zoo yang tidak memerlukan wang untuk diakses. Ianya percuma bagi semua peringkat umur.

Image result for kuantan mini zoo
Kuantan Mini Zoo

No comments:

Post a Comment